Un Record Național: Autostrada Transilvania se Extinde cu 15,7 km, Finalizată cu 8 Luni Înainte de Termen
Începând cu ziua de joi, traseul dintre Cluj și Târgu Mureș poate fi parcurs în totalitate pe autostradă, datorită finalizării cu 8 luni înainte de termen a unui tronson de 15,7 km al Autostrăzii Transilvania (A3). Termenul inițial de finalizare pentru cei 15,7 kilometri era stabilit pentru august 2024. Cu această deschidere, se realizează o legătură neîntreruptă între Nădășelu și Târgu Mureș, acoperind o distanță totală de 133 km de autostradă.
Tronsonul Chețani-Câmpia Turzii, realizat de Strabag și Geiger, deschis circulației pe A3 cu 8 luni mai devreme decât prevăzut
Anunțul oficial al deschiderii a fost făcut de către șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Pistol, pe pagina sa de Facebook. Într-un mesaj entuziast, el a declarat:
„Mâine, la ora 15:00, deschidem circulația pe încă 15,7 km ai #A3 (#AutostradaTransilvania)! #Contractul pentru construcția lotului #Chețani-#CâmpiaTurzii a fost semnat în 26.10.2022, ordinul de începere a fost emis în 21.11.2022, iar termenul de finalizare contractual era luna august 2024”.
Citește și: S-a activat Planul Roșu: 1 mort și 6 răniți, după ce un microbuz s-a răsturnat în Dâmbovița / VIDEO
Chețani – Câmpia Turzii devine astfel a doua secțiune a Autostrăzii Transilvania deschisă circulației în 2023, după ce în septembrie au fost inaugurați cei 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău.
Traseul autostrăzii se extinde și între Târgu Mureș și Holdea, acoperind o lungime totală de 245 km, traversând secțiunile A3 (Târgu Mureș – Turda), A10 (Turda – Sebeș) și A1 (Sebeș – Holdea).
Într-un interviu recent, șeful CNAIR a subliniat importanța acestei realizări și a menționat că, după finalizarea celor 9 km ai lotului lipsă al A1 (Margina – Holdea), se va putea circula continuu pe peste 400 de km de autostradă între Târgu Mureș și Nădlac.
Recordul național în ceea ce privește deschiderea cu 8 luni înainte de termen a Autostrăzii Transilvaniei a fost evidențiat de Asociația Pro Infrastructură. Aceasta a subliniat că această performanță a fost realizată de cei doi constructori, Strabag și Geiger, după ce, în martie 2021, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a reziliat contractul cu constructorul român Straco și a relicitat rapid lotul.
Reprezentanții Pro Infrastructură au argumentat rezilierea contractului cu Straco prin progresul extrem de redus înregistrat în ultimele 5 luni de lucrări pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii, parte a Autostrăzii A3 Transilvania. Ei au subliniat că ritmul de execuție a fost considerat mediu și că deschiderea cu 8 luni înainte de termen reprezintă o realizare remarcabilă pentru infrastructura națională.