Connect with us

Hi, what are you looking for?

Economie

Revoluția mașinilor electrice derapează: Ford și alții în fața colapsului sub presiunea politicilor Net Zero

Imagine cu rol ilustrativ / Foto: pixabay.com

Politica de mediu Net Zero, menită să accelereze adopția globală a vehiculelor electrice, a adus în lumină provocările semnificative ale unei tranziții rapide în industria auto, așa cum reflectă recentele evoluții din cadrul companiei Ford și dinamica pieței globale. Potrivit unui editorial de Matthew Lynn din „The Telegraph”, această schimbare necesară se confruntă cu obstacole majore, de la cote nerealiste de vânzări impuse de guverne până la probleme tehnice și economice însemnate.

Tensiuni și Provocări în Tranziția Auto Globală către Energie Verde

Recent, Ford a anunțat o limitare drastică a ofertei de mașini pe benzină pe piața britanică pentru a evita penalități severe legate de nerespectarea cotelor de vânzări ale vehiculelor electrice, care ar putea ajunge la 15.000 de lire sterline per vehicul. Martin Sander, directorul Ford Model eEurope, a subliniat dilema companiei: „Nu putem împinge vehiculele electrice pe piață împotriva cererii”. Acest comentariu subliniază o discrepanță semnificativă între ambițiile de mediu ale legislației și realitățile pieței.

Citește și: Apare un nou gigant pe piața supermarketurilor din România: deschide peste 200 de locații în primul an!

Cotele actuale cer ca 22% din vehiculele vândute să fie electrice, cu o creștere planificată până la 80% până la sfârșitul acestui deceniu, și 100% până în 2035. Aceste ținte, pe lângă faptul că sunt percepute ca fiind extrem de ambițioase, se lovesc de probleme practice: autonomia limitată a bateriilor, infrastructura insuficientă de încărcare, costurile ridicate de reparație și asigurare, și valoarea de revânzare în scădere.

Pe lângă aceste provocări interne, competiția internațională adaugă un alt nivel de complexitate. Producătorii chinezi, subvenționați generos de guvernul lor, pot oferi vehicule electrice la prețuri reduse pe piața europeană, ceea ce pune presiune suplimentară asupra producătorilor occidentali care se luptă cu costurile de producție și cerințe legislative stringente.

Efectele acestei presiuni nu se limitează doar la industria auto. Impactul se extinde în alte sectoare critice, cum ar fi industria chimică și producția de energie, unde costurile crescute și complexitățile operaționale forțează unele companii să părăsească Europa. Politicile stricte legate de lanțurile de aprovizionare și obiectivele climatice adiționale încarcă companiile cu responsabilități care limitează capacitatea de investiție și creștere.

În acest context global tensionat, necesitatea reevaluării strategiilor de implementare a politicilor Net Zero este mai evidentă ca niciodată. O abordare mai echilibrată și realistă este esențială, una care să ia în considerare nu doar imperativul ecologic, ci și dinamica pieței, nevoile consumatorilor și competiția internațională.

Propunerea de „rupere și începere de la zero” a politicilor climatice sugerează o reconsiderare radicală a modului în care obiectivele de mediu sunt integrate în strategiile economice și industriale. Este vitală protejarea standardelor de viață și a competitivității industriei autohtone în fața unui viitor incert și plin de provocări economice și tehnologice.

Citește și: Un important lanț de supermarketuri se va desființa în România: mai multe locații vor fi închise definitiv

În concluzie, articolele sugerează că tranziția globală către o economie verde trebuie să fie gestionată cu o grijă și o înțelegere profunde ale impactului pe termen lung, evitând măsurile precipitate și nerealiste care ar putea destabiliza industrii întregi și economii naționale. Acest apel la pragmatism și flexibilitate este esențial pentru a asigura o tranziție eficientă și echitabilă spre un viitor mai sustenabil.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te-ar putea interesa și:

Auto

Pe fondul scăderii subvențiilor de stat prin programele Rabla, cererea pentru mașini electrice a înregistrat un declin considerabil, cu o scădere de aproape 30%...

Auto

Industria de vehicule electrice din Australia se confruntă cu o transformare semnificativă, într-un moment în care reglementările fiscale sunt pe cale să redefinească eligibilitatea...

Auto

Un nou raport elaborat la solicitarea grupului de mediu Transport & Environment (T&E) a scos la iveală faptul că statele membre ale Uniunii Europene...

Externe

Roboții autonomi de luptă devin din ce în ce mai mult o realitate în evoluția conflictelor globale, iar China se află în centrul acestui...

Sănătate

Un caz rar a captat atenția comunității neurologice din China, stârnind o adevărată dezbatere în rândul specialiștilor. Un tânăr în vârstă de 19 ani...

Externe

Într-un scenariu care pare desprins dintr-un film SF, mai multe aspiratoare robot din Statele Unite au fost compromise de hackeri, transformând o tehnologie de...

Externe

Un raport publicat recent de Comisia Statelor Unite pentru Libertatea Religioasă Internațională (USCIRF) evidențiază modul în care autoritățile chineze își intensifică eforturile de a...

Auto

În contextul în care presiunea financiară din industria producătoare de vehicule electrice devine tot mai accentuată, o nouă serie de companii întâmpină dificultăți majore....