În contextul în care presiunea financiară din industria producătoare de vehicule electrice devine tot mai accentuată, o nouă serie de companii întâmpină dificultăți majore. După ce un important producător de baterii pentru mașini electrice a anunțat un val masiv de concedieri, o altă companie germană din domeniul e-car-urilor și-a declarat falimentul, rezultând în disponibilizarea întregului personal. Această situație reflectă un peisaj economic din ce în ce mai fragil, în care companiile de tehnologie și mobilitate electrică se confruntă cu costuri în creștere și provocări operaționale severe.
Citește și: Elon Musk se confruntă cu probleme grave: Tesla se prăbușește în Europa! Au scăzut vânzările dramatic
Faliment în industria auto electrică: Fisker închide filiala din Germania și concediază toți angajații
În ultimele luni, Volkswagen, principalul acționar al companiei suedeze Northvolt, a comunicat închiderea unor fabrici din Germania, o decizie ce subliniază presiunile pe care le resimte cel mai mare producător de automobile din Europa. Impactul economic este unul semnificativ, având în vedere creșterea constantă a prețurilor și a costurilor de producție. În acest context, o altă companie de mașini electrice a decis să închidă operațiunile din Germania, trimițând un semnal alarmant pentru întreaga industrie.
Un exemplu elocvent al acestui fenomen este insolvența producătorului american de vehicule electrice Fisker, care a afectat direct filiala sa germană, Fisker GmbH. Luni, administratorul judiciar, Michael Jaffé, a făcut public faptul că „nu mai există o bază operațională pentru Fisker GmbH din Germania, căreia i-au fost încredințate exclusiv sarcini de vânzare”. În consecință, cei aproximativ 40 de angajați ai filialei au fost deja concediați, iar activitățile de vânzare au fost în mare parte suspendate încă de la încetarea producției în SUA, înainte de depunerea cererii de insolvență.
Conform declarației oficiale, „nu mai există nicio posibilitate de continuare” a operațiunilor în Germania, iar valorificarea activelor comerciale rămase este limitată, nefiind anticipate „încasări semnificative” din lichidarea acestora. De asemenea, compania americană și-a declarat insolvența în iunie, iar la scurt timp, filiala germană a urmat aceeași cale, cu pasive care depășesc 41 de milioane de euro „conform estimărilor inițiale”, după cum a anunțat Jaffé.
La începutul procedurii de insolvență, situația financiară a Fisker GmbH era extrem de fragilă, fără fonduri lichide disponibile, potrivit surselor citate de focus.de. Aceste evoluții evidențiază dificultățile cu care se confruntă nu doar companiile americane, dar și cele europene, în fața schimbărilor dramatice din industria vehiculelor electrice.