Vehiculele electrice, considerate până acum ca fiind o soluție ecologică, ar putea degaja mai multă poluare decât vehiculele pe benzină, conform unui raport publicat de MSN. Conform studiului, mașinile electrice eliberează de 1.850 de ori mai multe particule în aer comparativ cu țevile de eșapament moderne ale vehiculelor pe benzină, echipate cu filtre care reduc emisiile.
O Opinie Contradictorie
Profesorul Hesham Rakha de la Virginia Tech a comentat pentru Daily Mail că acest studiu este doar „parțial corect”. Rakha a explicat că vehiculele electrice, fiind mai grele, determină o uzură mai rapidă a anvelopelor, ceea ce duce la emiterea unei cantități mai mari de microplastice în aer. Totuși, acest fenomen nu este exclusiv pentru vehiculele electrice, fiind valabil și în comparația dintre sedanuri și SUV-uri.
Citește și: Proiect UE: Interzicerea reparațiilor la mașinile mai vechi de 15 ani. Casarea va fi obligatorie
„Este foarte dificil să se determine diferența dintre cantitatea de microplastice emise de benzile de rulare ale anvelopelor vehiculelor electrice și cele ale vehiculelor pe benzină. Trebuie să se facă o separare între microplasticele deja existente în aer și cele care provin din anvelope”, a explicat Rakha.
Planuri pentru Viitor
Rakha și echipa sa de la Virginia Tech intenționează să efectueze teste de teren pentru a evalua cantitatea de microplastice emise de mașinile electrice și cele pe benzină. Studiul va fi realizat folosind simulatoare de trafic care vor imita condiții urbane reale.
„Nu mă aștept să existe o diferență majoră între vehiculele electrice și cele pe benzină. Așteptările mele indică o diferență de aproximativ 20%”, a adăugat Rakha. Deși nu a sugerat că oamenii ar trebui să renunțe la achiziționarea mașinilor electrice, el a subliniat că acestea „generează mult CO2 atunci când sunt încărcate”.
Implicații ale Poluării
Un aspect semnificativ este greutatea bateriilor vehiculelor electrice, care poate ajunge la aproximativ 453 kg. Această greutate suplimentară duce la o uzură mai rapidă a anvelopelor, producând emisii de particule de până la 400 de ori mai mari decât cele din țeava de eșapament a vehiculelor pe benzină.
Poluarea generată de aceste particule poate avea consecințe grave asupra sănătății, inclusiv boli de inimă, astm, boli pulmonare și, în cazuri extreme, spitalizare, cancer și moarte prematură.
Mașinile pe Benzină: O Alternativă Mai Curată?
Potrivit lui Rakha, noile mașini pe benzină sunt proiectate pentru a fi mai „curate”, datorită actualizării echipamentelor motoarelor cu ardere internă cu filtre de particule, care reduc substanțial emisiile. În contrast, greutatea crescută a vehiculelor electrice contribuie la o uzură rapidă a anvelopelor, rezultând într-un nivel crescut de poluare.
Citește și: Industria auto electrică europeană se prăbușește: Un concurent de temut invadează și destabilizează piața
În concluzie, deși vehiculele electrice sunt promovate ca o soluție ecologică, este esențial să se evalueze toate aspectele impactului lor asupra mediului pentru a lua decizii informate în privința reducerii poluării și protejării sănătății publice.