Într-un caz remarcabil ce pune în lumină atât vulnerabilităţile călătorilor cât şi responsabilităţile companiilor aeriene, o familie din Oradea a câştigat în instanţă o compensaţie de 40.000 de euro de la compania aeriană WIZZ AIR, după ce vacanţa lor în Spania a fost serios afectată din cauza anulării zborului de întoarcere, fără niciun fel de explicaţie sau asistenţă ulterioară.
Familie din Oradea obține 40.000 de euro despăgubire de la WIZZ AIR pentru vacanța compromisă
Potrivit Sririle ProTV, familia Ursuţa, compusă din patru persoane – soţii Ursuţa, mama unuia dintre soţi şi un copil de trei ani – a avut de suferit în urma unui lanţ de evenimente nefericite ce au început în decembrie 2020. Planificându-şi întoarcerea acasă după o vacanţă în Spania, familia a fost surprinsă să afle că zborul lor a fost anulat datorită închiderii aeroportului din Madrid provocat de ninsorile abundente.
Dezastrul a continuat cu o noapte petrecută pe podeaua aeroportului, unde familia nu a primit nici măcar asistenţă de bază, cum ar fi cazare sau hrană, în ciuda prevederilor legale în astfel de situaţii. Despre această experienţă neplăcută, Mircea Ursuţa, capul familiei şi de profesie avocat, a relatat despre lipsa de comunicare şi asistenţă din partea companiei aeriene.
În final, pentru a se întoarce acasă, familia Ursuţa a fost nevoită să călătorească cu trenul până la Barcelona, de unde au zburat spre Budapesta, urmând apoi să închirieze o maşină pentru a ajunge la Oradea, suportând toate aceste costuri din propriul buzunar.
În faţa acestei situaţii, Mircea Ursuţa a decis să acţioneze în justiţie compania aeriană, atât sucursala din România, cât şi pe cea mamă din Ungaria, cerând daune materiale şi morale în valoare totală de 80.000 de euro pentru întreaga sa familie. Deşi suma obţinută în instanţă este doar jumătate din cea solicitată, acest caz subliniază importanţa cunoaşterii şi exercitării drepturilor pasagerilor în astfel de circumstanţe.
Consultanţii în turism subliniază importanţa contactării imediate a reprezentanţilor aeroportului, consulatului şi asiguratorului în cazul întârzierilor sau anulărilor de zbor, reamintind că legislaţia europeană protejează drepturile pasagerilor, inclusiv rambursarea biletului şi asigurarea de cazare şi masă în astfel de situaţii.
În ciuda acestui caz nefericit, rămâne de văzut dacă decizia va fi contestată şi cum va influenţa acest precedent relaţia dintre companiile aeriene şi pasagerii lor, în special în ceea ce priveşte asistenţa şi compensaţiile în caz de perturbări ale zborurilor.