Mândria infrastructurii românești, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, adesea comparat cu faimosul „Golden Gate”, se confruntă cu probleme semnificative, chiar și după inaugurarea sa fastuoasă în 2023, la care au participat președintele Klaus Iohannis și premierul Marcel Ciolacu, alături de alte personalități marcante ale statului. Deschis cu mare mândrie, podul se confruntă acum cu defecțiuni serioase, care depășesc problemele discutate anterior legate de șuruburile sale.
Probleme majore la podul de la Brăila: Tasări alarmante și intervenții urgente, la doar un an de la inaugurare
Potrivit Monitorul de Brăila, una dintre cele mai grave probleme identificate este tasarea rampelor de acces, în special pe malul brăilean, care conectează podul cu blocurile de ancoraj. Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au raportat tasări de peste 10 cm, o situație alarmantă ce necesită intervenții urgente.
Constructorul a inițiat deja lucrări de consolidare, forând la baza pilonului viaductului de pe DN 2B, în încercarea de a opri continuarea tasărilor. Aceste defecțiuni nu sunt recente, datând din toamna anului 2023, cu eforturi de remediere începute din decembrie, inclusiv prin adăugarea unui nou strat de asfalt.
Situația a devenit atât de critică încât a fost nevoie de soluții tehnice de urgență pentru a preveni scufundarea ulterioară a pilonului viaductului, inclusiv forarea de piloni suplimentari pentru a consolida structura. Din fericire, blocurile de ancoraj rămân neafectate, evitându-se astfel riscul unui impact major asupra întregii construcții.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, subliniază importanța stopării tasărilor și necesitatea reconstrucției planeității zonei afectate. În ceea ce privește cauzele acestor probleme, Șerbănescu sugerează fie o consolidare insuficientă a terenului, fie prezența unei pungi de apă ca factori posibili.
Citește și: Elevul de 15 ani, care a bătut o profesoară în timpul orelor, a fost reținut de poliție
Podul de la Brăila, cel mai mare pod suspendat din România și al treilea din Europa ca dimensiune, reprezintă o verigă crucială în infrastructura țării, fiind ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea acesteia în Marea Neagră. Inaugurarea sa a fost un moment de mândrie națională, dar problemele actuale subliniază provocările semnificative în menținerea și operarea infrastructurii de o asemenea anvergură.