Recent, flota de autobuze electrice din Norvegia a întâmpinat serioase dificultăți operaționale din cauza temperaturilor extrem de scăzute înregistrate în această iarnă. Conform rapoartelor publicate de Il Messaggero, temperaturile foarte scăzute au avut un impact negativ considerabil asupra eficienței bateriilor acestor vehicule, provocând întârzieri și anulări semnificative în programul de transport.
Provocări Climatice pentru Transportul Public Electric din Norvegia
Este un fapt bine stabilit că performanța bateriilor este strâns legată de condițiile de temperatură. În condiții de frig sever, capacitatea bateriilor scade, ceea ce reduce autonomia vehiculelor electrice. O problemă suplimentară este generată de necesitatea de a menține un mediu confortabil pentru pasageri în interiorul autobuzului, aceasta consumând până la 30% din energia electrică totală a vehiculului.
Pentru a aborda aceste probleme, experții au venit cu o soluție temporară pentru a optimiza consumul de energie al autobuzelor: introducerea încălzitoarelor pe motorină. Această soluție a fost deja aplicată cu succes la noi în țară pe autobuzele electrice din Focșani, demonstrând eficacitatea sa.
Citește și: VIDEO: Fetiță palestiniană de 3 ani, împușcată mortal de poliția israeliană în urma unui atac cu mașina la un post de control
Anna Stefanopoulou, o autoritate în domeniul ingineriei mecanice de la Universitatea din Michigan, specializată în chimia sistemelor electrice, a subliniat că atât vehiculele electrice, cât și cele cu motor cu ardere internă, sunt afectate de condițiile de frig extrem. În ciuda acestui fapt, motoarele tradiționale pe benzină sau diesel au avantajul de a putea redirecționa căldura generată pentru încălzirea spațiului interior al vehiculului.
Soluția recomandată de Stefanopoulou de a folosi încălzitoare pe motorină ar putea părea contrară obiectivului declarat de Oslo de a ajunge la un bilanț neutru de carbon până în 2024 în cadrul transportului public. Totuși, ea propune o abordare echilibrată care implică utilizarea tehnologiilor existente în paralel cu dezvoltarea de noi soluții, evitând astfel o percepție negativă asupra eforturilor curente de electrificare.
Euronews a raportat că Ruter, compania care gestionează autobuzele electrice din Oslo, a confruntat numeroase provocări pe parcursul acestei perioade, inclusiv anularea a 50 până la 100 de curse zilnice dintr-un total de peste 4.000. Problema principală a fost reducerea drastică a autonomiei autobuzelor în condiții de frig. Compania a reușit să gestioneze această situație prin modificarea programului de încărcare a vehiculelor și prin îmbunătățirea infrastructurii de încărcare.
Citește și: Otrăvire fatală în lumea presei: Jurnalistă de top, găsită moartă alături de trupul fostului soț
Ruter a asigurat că problemele au fost rezolvate între timp, iar funcționarea normală a autobuzelor electrice a fost restabilită, continuând să ofere servicii de transport eficiente și sustenabile.