Într-un eveniment neobișnuit și tensionat pe autostrada M62, aproape de Liverpool, Marea Britanie, un Jaguar I-Pace electric a provocat alertă maximă după ce a rămas fără frâne și a accelerat necontrolat până la viteze de 160 km/h. Incidentul, desfășurat miercuri după-amiază, a avut la centru un asistent social de 31 de ani, Nathan Owen, care a experimentat teroarea unui vehicul care nu mai răspundea la comenzi. Din fericire, nimeni nu a fost rănit în urma incidentului, datorită intervenției rapide și eficiente a poliției.
Intervenție spectaculoasă pe M62: Jaguar electric scăpat de sub control, oprit de poliție după o urmărire la 160 km/h
Nathan Owen, conducătorul auto aflat în situația limită, a sunat el însuși la 999, numărul de urgență din Marea Britanie, solicitând ajutor după ce mașina sa a început să accelereze autonom și nu a mai răspuns la comenzi de frânare. Într-o mărturie pentru presa britanică, Owen a dezvăluit că aceasta nu este prima dată când mașina sa a manifestat un comportament imprevizibil, făcând referire la un episod anterior în decembrie, când vehiculul a accelerat până la aproape 200 km/h, pentru ca apoi să revină la normalitate. În ciuda raportării incidentului producătorului, Jaguar Land Rover, acesta a fost asigurat că vehiculul nu prezintă defecțiuni.
Poliția, alertată de situația critică, a organizat o intervenție de mare amploare, reușind să izoleze și să flancheze Jaguarul electric cu opt mașini de poliție, creând un „convoi” de siguranță, până când vehiculul și-a epuizat bateria și s-a oprit de la sine, evitând astfel un potențial dezastru.
Reprezentanții Jaguar Land Rover au reacționat rapid, declarând pentru The Telegraph că incidentul este examinat cu prioritate și că o investigație amănunțită este în curs pentru a identifica cauza precisă a acestei comportări neașteptate a mașinii. Compania, achiziționată în 2008 de conglomeratul indian Tata Motors, se confruntă acum cu întrebări serioase privind siguranța și fiabilitatea tehnologiei sale.
Jaguar I-Pace, un model electric apreciat pentru autonomia sa de până la 275 km pe autostradă în condiții de iarnă, a demonstrat că la viteze mari consumul bateriei crește semnificativ, un detaliu care a jucat un rol crucial în rezolvarea acestei crize. Acest incident ridică semne de întrebare asupra siguranței vehiculelor electrice și a sistemelor lor de control, într-o eră în care acestea devin din ce în ce mai prezente pe drumurile noastre.