Connect with us

Hi, what are you looking for?

Auto

Industria auto electrică europeană se prăbușește: Un concurent de temut invadează și destabilizează piața

Imagine cu rol ilustrativ / Foto: AZnews.ro

Într-un an marcat de provocări semnificative pentru industria auto electrică europeană, producătorii și furnizorii se confruntă cu presiuni crescânde pentru a-și reduce costurile și a rămâne competitivi în fața rivalilor chinezi. Acești noi veniți pe piața europeană aduc vehicule electrice mai accesibile, forțând mărcile consacrate să reevalueze strategiile de producție și lanțurile de aprovizionare. Diferențele fundamentale în abordarea producției de vehicule electrice între producătorii auto europeni tradiționali și rivalii lor din China vor fi evidențiate în mod clar la Salonul Auto de la Geneva, eveniment care marchează revenirea sa după o pauză de patru ani provocată de pandemia globală.

Supraviețuirea Producătorilor Auto Europeni în Fața Invaziei Chineze

Potrivit Reuters, în inima acestei confruntări se află grupul francez Renault și giganții auto chinezi SAIC și BYD, care își propun să capteze atenția publicului european cu lansări de vehicule inovatoare. Renault se pregătește să lanseze noul model electric R5, în timp ce SAIC MG va prezenta hibridul M3. De asemenea, sedanul Seal de la BYD este în cursa pentru prestigiosul premiu Mașina Anului, cu șanse reale de a deveni primul model chinezesc care câștigă această distincție.

Citește și: Permisul auto dispare, parcarea ilegală ajunge infracțiune, iar mașinile vor avea cutii negre. Modificările pregătite de UE pentru șoferi

Această competiție subliniază diferențele strategice semnificative între producătorii europeni, care se bazează pe lanțuri de aprovizionare externe și separate pentru vehiculele cu combustie internă și cele electrice, și producătorii chinezi, care adoptă o abordare integrată vertical. Aceasta din urmă le permite să controleze costurile mai eficient, producând majoritatea componentelor în-house, ceea ce le oferă un avantaj competitiv semnificativ.

Un exemplu elocvent al provocărilor cu care se confruntă producătorii europeni este prețul competitiv al hatchbackului electric Dolphin de la BYD în Marea Britanie, care este cu aproximativ 27% mai ieftin decât echivalentul său de la Volkswagen, modelul ID.3. Această diferență de preț evidențiază presiunile sub care se află marjele de profit ale producătorilor europeni, într-un moment în care cererea pentru vehicule electrice este în creștere, dar tranziția către acestea este încă lentă.

Situația este complicată și de scăderea vânzărilor de vehicule electrice în Uniunea Europeană, cu o reducere dramatică în ianuarie comparativ cu decembrie, ceea ce indică o tranziție mai lentă decât era anticipat către mobilitatea electrică. Aceasta lasă producătorii auto europeni blocați cu infrastructuri de aprovizionare duală, îngreunând adaptarea rapidă la schimbările pieței.

În plus, creșterea prețurilor la nichel și aluminiu, exacerbate de sancțiunile occidentale împotriva Rusiei, adaugă o altă dimensiune la provocările cu care se confruntă industria. Producătorii auto și furnizorii trebuie să navigheze în acest peisaj complicat, având în vedere presiunile asupra costurilor și nevoia de a rămâne competitivi.

Reacțiile din industrie variază, de la eforturile Renault și Stellantis de a reduce costurile vehiculelor electrice, la strategia Mercedes de a-și reînnoi gama tradițională de vehicule. CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a exprimat în mod clar necesitatea ca furnizorii să își asume o parte din povara reducerii costurilor, subliniind că majoritatea costurilor vehiculelor electrice sunt legate de materialele achiziționate.

În acest context, presiunea asupra furnizorilor tradiționali este imensă, cu companii precum Forvia, Continental și Bosch care anunță concedieri sau avertizează cu privire la restructurări viitoare. Acest lucru evidențiază o tensiune crescândă în lanțurile de aprovizionare, cu potențialul de a afecta atât producția, cât și inovarea în industrie.

Citește și: STUDIU: Culoarea mașinii care conduce la cele mai multe accidente! Verifică dacă e a ta!

În concluzie, producătorii auto europeni se află la un punct de cotitură, confruntați cu necesitatea de a echilibra reducerea costurilor pentru a concura cu rivalii chinezi, fără a împinge prea departe furnizorii care sunt deja sub presiune. Aceasta necesită o abordare strategică și posibil intervenția pentru a sprijini furnizorii esențiali. Pe măsură ce industria se străduiește să se adapteze la noua realitate a vehiculelor electrice, succesul va depinde de capacitatea de a inova și de a gestiona eficient aceste provocări complexe.

1 Comment

1 Comment

  1. Vlad Tepes

    26 februarie 2024 at 13:03

    ”Supraviețuirea Producătorilor Auto Europeni în Fața Invaziei Chineze”.
    Aceasta supravietuire nu este posibila.
    Imbecilitatea europenilor nu poate invinge inteligenta si viziunea chinezilor.
    Europa este trecutul in ruina si China este viitorul.
    Iar masinile astea electrice vor disparea in curind, din multe motive !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te-ar putea interesa și:

Auto

Pe fondul scăderii subvențiilor de stat prin programele Rabla, cererea pentru mașini electrice a înregistrat un declin considerabil, cu o scădere de aproape 30%...

Auto

Industria de vehicule electrice din Australia se confruntă cu o transformare semnificativă, într-un moment în care reglementările fiscale sunt pe cale să redefinească eligibilitatea...

Auto

Un nou raport elaborat la solicitarea grupului de mediu Transport & Environment (T&E) a scos la iveală faptul că statele membre ale Uniunii Europene...

Externe

Roboții autonomi de luptă devin din ce în ce mai mult o realitate în evoluția conflictelor globale, iar China se află în centrul acestui...

Sănătate

Un caz rar a captat atenția comunității neurologice din China, stârnind o adevărată dezbatere în rândul specialiștilor. Un tânăr în vârstă de 19 ani...

Externe

Într-un scenariu care pare desprins dintr-un film SF, mai multe aspiratoare robot din Statele Unite au fost compromise de hackeri, transformând o tehnologie de...

Externe

Un raport publicat recent de Comisia Statelor Unite pentru Libertatea Religioasă Internațională (USCIRF) evidențiază modul în care autoritățile chineze își intensifică eforturile de a...

Auto

În contextul în care presiunea financiară din industria producătoare de vehicule electrice devine tot mai accentuată, o nouă serie de companii întâmpină dificultăți majore....