Părintele Savatie Baștovoi a publicat pe Facebook o critică aspră la adresa experților care au selectat un tablou pentru Olimpiada de la Paris, punând sub semnul întrebării cunoștințele lor în istoria artei și adecvarea acestei opere pentru un eveniment sportiv de asemenea amploare. El a subliniat lipsa de recunoaștere a pictorului și a criticat simbolistica și compoziția imaginii, sugerând că nu ar fi trebuit aleasă pentru o astfel de ocazie.
Părintele Savatie Baștovoi:
„Experții în covid acum sînt experți în artă. Cum ziceați că îl cheamă pe celebrul pictor pe care se sprijină cultura mondială și Olimpiada? Stimați experți în istotia artei, dacă vă rog să închideți ochii și să pronunțați numele acestui pictor despre care ne vorbiți, sînt sigur că nu știți cum îl cheamă. Nici măcar wikipedia nu are pentru el nici un cuvînt în limba română, asta ca să înțelegeți cît de mulți experți l-au căutat pînă la Olimpiadă.
Nu, acest tablou cu draci nu este despre Olimpiada de la Paris. E doar un banchet al zeilor, fără specificări de nume. În centru, la masă, nu este Dionisos, căci nicăieri și niciodată Dionisos nu a fost reprezentat așa, ci este o aluzie evidentă la Hristos al lui Leonardo căruia Iuda îi șoptește ceva.
Pentru experți, niciodată personajul central nu se face în planul doi și mai mic decît personajele de umplutură. Faptul că Hristos este în ultimul plan și totuși pe centru, vrea să ne atragă atenția asupra șoaptei iudaice, sugerînd neputința lui Hristos în fața dezlănțuirii demonilor.
Atît. Nimic vrednic din punct de vedere cultural, nimic ce ar trebui repetat în mijlocul Franței într-un moment în care toată lumea aștepta să vadă sport.”