Conform informațiilor furnizate de Pro Infrastructura, primii 25 de metri din primul tunel forat de pe autostrada românească A1 Sibiu-Pitești au fost realizați de către constructorul PORR, în cadrul Secțiunii 4 a acestei autostrăzi. Această secțiune are o lungime relativ scurtă de doar 9,86 kilometri, însă este deosebit de semnificativă, deoarece găzduiește primul tunel de dimensiuni semnificative care a intrat în execuție pe o autostradă din România.
Primii 25 de metri din primul tunel al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, realizați de constructorul PORR
Tunelul este forat prin dealul Momaia, situat în apropiere de Curtea de Argeș, și va avea o lungime de aproximativ 1,3 kilometri. Procesul de forare este coordonat de o echipă internațională care lucrează în regim de 24/24, desfășurându-se în schimburi.
Citește și: Chef Foa, depistat conducând drogat în Capitală; Polițiștii i-au deschis dosar penal
Până în prezent, stadiul lucrărilor la Secțiunea 4 este de 10,20%, iar se estimează că această secțiune va fi finalizată până în anul 2027.
Autostrada A1 Sibiu-Pitești este împărțită în cinci secțiuni distincte, fiecare cu propriul său constructor și termen de finalizare:
- Secțiunea 1 (Sibiu-Boița) și Secțiunea 2 (Boița-Cornetu) sunt construite de Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET AS și au o lungime totală de 31,33 kilometri. Se preconizează finalizarea lor în 2028. Contractul a fost semnat în februarie 2022 și implică 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție. Aceste secțiuni includ un număr impresionant de 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi variind între 250 și 1590 de metri, precum și un ecoduct.
- Secțiunea 3 (Cornetu-Țigveni) este construită de asocierea WE BUILD SPA – TANCRAD SRL și se întinde pe o distanță de 37,4 kilometri. Se preconizează finalizarea acestei secțiuni până în 2027. Contractul a fost semnat în august 2022 și implică 12 luni pentru proiectare și 45 de luni pentru execuție. Această secțiune include 95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente, două noduri rutiere și un ecoduct.
- Secțiunea 4 (Țigveni-Curtea de Argeș) este construită de către constructorul PORR și se întinde pe o distanță de 9,8 kilometri. Această secțiune ar urma să fie finalizată până în 2027, iar în prezent, stadiul construcției se situează la 10,2%.
- Secțiunea 5 (Curtea de Argeș-Pitești) va avea o lungime de 30,3 kilometri și este construită de WE BUILD SPA. Stadiul fizic al construcției în această secțiune este de 50,5%, iar termenul de finalizare estimat este 2025.