Prim-vicepreședintele Partidului Național Liberal (PNL), Rareș Bogdan, a făcut dezvăluiri îngrijorătoare privind importurile masive și necontrolate de cereale din Ucraina, care, potrivit spuselor sale, inundă piața neagră din România. Prim-vicepreședintele PNL Rareș Bogdan a declarat că în România intră zilnic sute de tone de cereale din Ucraina pe piața neagră, însă nu a vrut să spună de unde are această informație. În contextul în care Sorin Grindeanu a afirmat că demite toată conducerea Portului Constanța dacă există cea mai mică informație în acest sens, Rareș Bogdan a precizat că nici ministrul Transporturilor și nici premieruș Ciolacu nu știu acest lucru.
Intrări Zilnice Masive de Cereale Ucrainene pe Piața Neagră din România, Susține Rareș Bogdan
Rareș Bogdan a detaliat amploarea situației, afirmând: „Sunt multe cereale ucrainene care ajung pe piața negară din România. În țară, în fiecare zi intră pe granița – în special Siret, Sighet , granițele de nord – din Ucraina, între 450 și 600 de camioane zilnic. În afară de asta, 4-5 garnituri de tren cu cereale care pleacă spre Portul Constanța, iar altele pleacă pe granița de vest spre nordul Italiei, Belgia, Franța, Austria, Germania. O altă parte coboară spre Bulgaria. Aici de vede cât de slab este statul român, instutuțional vorbind. Intră 450 și în loc să iasă tot atâtea, ies de fapt 350. 100 de camioane se golesc de grâu. Și ăla este greul care creează probleme fermierilor români”, a declarat Rareș Bogdan la Prima News.
Citește și: Scandalul Protestului din București: Prefectul Rareș Hopincă Dezvăluie Adevărul Șocant despre Organizatori!
În ciuda gravității acuzațiilor, Rareș Bogdan a fost reticent în a divulga sursa informațiilor sale, menționând doar că provin „din România”.
Pe lângă impactul economic negativ asupra fermierilor români, Bogdan a evidențiat și mecanisme de ocolire a măsurilor de supraveghere: „Problema cea mai mare este că deși din septembrie s-au pus acele sigilii, acel radar electronic care să urmărească acele camioane au găsit o nouă modalitate. Practic le golesc prin trape de sub camioane. Nu le deschid, golesc jumătate”, a dezvăluit liberalul.
Concluziile lui Rareș Bogdan trag un semnal de alarmă asupra „slăbiciunii statului român” și a „ineficienței în actul de control al acestor transporturi”, care nu doar că alimentează o piață neagră a cerealelor, dar și creează probleme semnificative pentru fermierii români.
Aceste declarații pun în perspectivă provocările cu care se confruntă România în gestionarea importurilor de cereale din Ucraina și necesitatea urgentă de a consolida măsurile de control și supraveghere la frontiere pentru a proteja interesele economice și securitatea alimentară națională.