Connect with us

Hi, what are you looking for?

Actualitate

România construiește cea mai lungă autostradă din țară, care va traversa Moldova și va ajunge direct în Republica Moldova

Foto: Facebook

Procesul de extindere a infrastructurii rutiere naționale atinge un nou prag semnificativ odată cu demararea procedurilor de licitație pentru ultimele trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii (#A8), proiect de importanță strategică ce va lega Transilvania de Moldova și, mai departe, de Republica Moldova. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a oferit detalii despre stadiul actual al lucrărilor, subliniind faptul că podul care va traversa Prutul, simbolic denumit „Podul de Flori”, va începe să fie construit în primăvara anului viitor.

Citește și: Tragedie cumplită pe drumul Piatra Craiului: Fost viceprimar, ucis pe loc de un șofer din Argeș — Poliția a plecat, iar fiul i-a păzit trupul neînsuflețit ore în șir, sub privirile șocate ale trecătorilor

„Toate cele 13 loturi
Au început licitațiile pentru ultimele 3 loturi din cele 13 ale Autostrăzii Unirii #A8, fiind transmise spre validare către Agenția Națională de Achiziții Publice documentațiile de atribuire a proiectării și execuției sectorului de drum dintre Lețcani-Iași-Ungheni.
Cele trei tronsoane sunt:

  1. Tronsonul 3: Lețcani – Iași (DN24)
    – are o lungime de 17,7 kilometri
    – include 18 poduri și pasaje, 6 tunele și 2 noduri
    – durata de proiectare și execuție este de 46 de luni
  2. Tronsonul 4: Iași – Golăiești
    – are o lungime de 12,7 km
    – sunt prevăzute 12 pasaje, 2 tunele și un nod
    – durata de proiectare și execuție este de 46 luni
  3. Tronsonul 5: Golăiești – Podul de Flori peste Prut de la Ungheni (Punct de Trecere a Frontierei)
    – are o lungime de 2,77 km
    – lucrările la Podul de Flori peste Prut de la Ungheni încep pe 26 aprilie 2025, când va avea loc și Festivalul de Flori la care v-am lansat invitație de participare tuturor
    .

Valoarea estimată este de peste 9 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Așa cum am mai spus, prioritizăm Autostrada Unirii #A8 pentru a lega Moldova și Republica Moldova de Transilvania și Europa, traversând munții Carpați.
Se construiește podul peste Prut, care leagă România de Republica Moldova

Vă reamintesc și cu această ocazie că pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, (Golăiești RO) – Zagarcea (MD) lucrările vor începe pe 26 aprilie 2025, fiind un moment important pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului, pe care îl vom marca prin organizarea unui eveniment simbolic în orașul Ungheni, raionul Ungheni, denumit Festivalul ”Podul de Flori”.”, scrie Irinel Ionel Scrioșteanu.

Confirmarea oficială vine și din partea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a anunțat trimiterea documentației la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, în vederea validării și lansării licitației.

„Contractele pentru construcția ultimelor trei tronsoane ale #A8 (Autostrada Unirii) intră în procedură de licitație!
CNIR a transmis astăzi la ANAP, spre validare, documentația pentru contractele privind proiectarea și execuția tronsoanelor cuprinse între Lețcani și Podul de la Ungheni (33 km).

Valoarea estimată pentru construcția acestei secțiuni a A8 este de 9 miliarde lei (fără TVA).

Tronsonul 3 (Lețcani-Iași) va avea o lungime de 17,7 km, iar pe traseu vor fi construite inclusiv 18 poduri și pasaje, 6 tuneluri și 2 noduri. Durata pentru proiectare și execuție este de 46 de luni.

Tronsonul 4 (Iași-Golăiești) va avea o lungime de 12,7 km, iar contractul prevede și construcția a 12 pasaje, 2 tuneluri și un nod. Durata contractuală maximă pentru proiectare și execuție este de 46 luni.

Tronsonul (Golăiești-Pod peste Prut la Ungheni) va avea o lungime de 2,77 km și va fi construit în 18 luni.

După validarea documentației, va fi publicat în SEAP anunțul privind participarea la licitație, în cadrul căruia va fi stabilită și data limită pentru depunerea ofertelor.”, arată Sorin Grindeanu.

Citește și: Bomba anului în Justiție: pensiile speciale ale magistraților, reconfigurate brutal – pensionare obligatorie la 65 de ani și plafon dur impus la sumele încasate

Proiectul Autostrăzii Unirii este văzut de autorități drept o prioritate strategică, menită să conecteze nu doar regiunile istorice ale României, ci și România de Republica Moldova, prin infrastructură modernă, cu impact economic, social și simbolic major.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te-ar putea interesa și:

Externe

Un seism cu magnitudinea de 6,2 pe scara Richter a zguduit vestul Turciei miercuri, 23 aprilie, la ora locală 12:49 (09:49 UTC), epicentrul fiind...

Actualitate

Tensiunile tot mai vizibile dintre administrația de la București și noua conducere de la Washington par să fi produs deja primele consecințe directe în...

Economie

În primele luni ale anului 2025, România a înregistrat o reducere semnificativă a importurilor de cărbune, acestea diminuându-se cu peste 84% comparativ cu aceeași...

Meteo

În următoarele două săptămâni, România va traversa o perioadă cu schimbări meteorologice semnificative, marcate de o răcire accentuată a vremii și episoade de instabilitate...

Politică

În a doua zi de Paște, Călin Georgescu, liderul suveranist, a transmis un mesaj puternic românilor, subliniind importanța unității și a trăirii autentice a...

Spiritualitate

Sâmbătă seară, un moment de profundă încărcătură spirituală a avut loc pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din București, unde delegațiile Patriarhiei Române au întâmpinat...

Spiritualitate

În cursul zilelor de joi și vineri, episcopul de Bălți și Fălești, Marchel, aflat sub ascultarea Patriarhiei Moscovei, a încercat fără succes să plece...

Social

Un nou sondaj de opinie realizat la nivelul Uniunii Europene arată o realitate surprinzătoare pentru unii observatori: Donald Trump este perceput mai favorabil în...