Într-un eveniment care a atras atenția publicului și a stârnit dezbateri, un pensionar în vârstă de 68 de ani a fost sancționat într-un mod cu adevărat neobișnuit după ce a efectuat cumpărăturile într-un magazin Lidl din Germania. Bărbatul și-a făcut achizițiile în valoare de 34 de euro, o sumă modestă în mod obișnuit, dar la ieșirea din magazin, a fost surprins să afle că a primit o amendă din partea firmei de pază colaboratoare, Parkpoint. Motivul pentru această amendă a fost cu adevărat neașteptat – timpul petrecut în parcarea magazinului Lidl.
Pensionar amendat într-un supermarket Lidl din Germania pentru că a cheltuit prea puțini bani la cumpărături
Conform informațiilor disponibile, în supermarketurile Lidl din Germania există o regulă strictă legată de timpul de staționare al clienților în parcare. Astfel, pensionarul și-a lăsat mașina în parcarea Lidl, locație de unde și-a făcut cumpărăturile, timp de 39 de minute. Cu toate acestea, din cauza faptului că a cheltuit doar 34 de euro, el a fost amendat.
Citește și: Descoperire înfiorătoare: Cadavrul unui copilaș a fost găsit zidit în beton într-un depozit
Regula specifică în cauză prevede că parcarea este gratuită pentru mașinile clienților doar în cazul în care aceștia cumpără produse în valoare de minim 50 de euro. Acest lucru a fost o surpriză pentru pensionar, deoarece nu fusese informat cu privire la această politică înainte de a face cumpărăturile.
Evenimentul a stârnit reacții mixte în rândul publicului și a generat discuții cu privire la politica de parcări a magazinelor și la modul în care clienții sunt informați cu privire la aceasta. Mulți oameni au fost surprinși să afle că există astfel de reguli în vigoare și au pus sub semnul întrebării practicile comerciale ale magazinului Lidl.
Este important de menționat că Lidl este un lanț de magazine prezent și în România începând din octombrie 2011, când a preluat aproximativ 100 de magazine de discount Plus de la grupul Tengelmann. În prezent, Lidl România operează peste 350 de magazine și are aproximativ 12.000 de angajați în centrele logistice, rețeaua de magazine și în sediul central.
Lidl este parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, și este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. În prezent, Lidl operează aproximativ 11.550 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 30 de țări, ceea ce ilustrează dimensiunea și importanța lanțului de magazine la nivel internațional.
Interesant de menționat este și istoria magazinului Lidl. Acesta a fost fondat în anii ’30 de către familia Schwarz, sub numele Schwarz Lebensmittel-Sortimentsgrosshandlung. În anul 1973, a fost construit primul magazin tip modern la Ludwigshafen, care funcționează și în prezent, urmând modelul Aldi. În 1930, Josef Schwarz a devenit partener al lui Lidl, iar în 1977, Josef Schwarz și Dieter Schwarz au creat Lidl & Schwarz, forma modernă a lanțului de magazine prezent în multe țări. Evoluția sa dintr-un mic magazin de fructe într-un gigant al retailului reprezintă o poveste fascinantă de succes.