Un accident tragic a avut loc în Franța, unde patru persoane și-au pierdut viața în urma unui incendiu izbucnit la un vehicul electric Tesla. Conform informațiilor furnizate de Daily Mail, tragedia s-a petrecut în apropierea orașului Niort, sâmbătă seara, în jurul orei 22:45, ora locală. Incendiul violent a dus la moartea șoferului și a celor trei pasageri, după ce mașina a intrat în coliziune cu mai multe indicatoare rutiere la o viteză ridicată. Din păcate, salvatorii nu au mai putut face nimic pentru victime, acestea fiind deja decedate la sosirea lor, conform declarațiilor poliției locale.
Patru persoane au murit într-un vehicul Tesla care a luat foc, lângă Niort, Franța
Până în acest moment, cauza exactă a incendiului rămâne necunoscută, iar o anchetă a fost deschisă pentru a clarifica circumstanțele acestui accident devastator. Un oficial local a declarat că „a fost deschisă o anchetă pentru a stabili cauzele și circumstanțele accidentului mortal, o anchetă în timpul căreia se va solicita expertiza asupra vehiculului.”
Acest incident adaugă noi semne de întrebare privind siguranța mașinilor electrice, în special a celor produse de Tesla, companie fondată de Elon Musk. Tesla a fost implicată în mai multe controverse legate de siguranța vehiculelor sale. De exemplu, în aprilie, compania a ajuns la un acord cu familia unui inginer care a decedat în 2018, după ce vehiculul său Tesla Model X s-a prăbușit pe o autostradă din Silicon Valley în timp ce funcționa pe pilot automat.
În decembrie 2023, Tesla a fost nevoită să recheme peste două milioane de vehicule în service în Statele Unite și Canada din cauza unor posibile riscuri legate de software-ul de pilot automat și riscul de coliziune. Acest nou incident adaugă presiune asupra Tesla și ridică noi semne de întrebare privind fiabilitatea vehiculelor electrice în general, mai ales în contextul incendiilor produse de bateriile litiu-ion.
Problemele legate de bateriile litiu-ion nu sunt limitate doar la mașinile electrice, acestea afectând și bicicletele și trotinetele electrice. În Marea Britanie, incendiile provocate de bateriile acestor vehicule au crescut cu 70% în 2023, fiind raportate 270 de incendii doar în ultimul an.
Dificultatea stingerii incendiilor la vehiculele electrice este un alt aspect îngrijorător. Pompierii raportează că incendiile provocate de bateriile acestor vehicule sunt mult mai greu de controlat decât cele la vehiculele cu motoare pe benzină sau diesel. Acest lucru se datorează procesului de „fugă termică”, prin care energia stocată în baterii este eliberată sub formă de căldură, generând flăcări intense și vapori toxici, precum cianura de hidrogen și monoxidul de carbon. În astfel de cazuri, pompierii trebuie să trimită două unități pentru a stinge focul, față de o singură echipă necesară în mod normal pentru vehiculele cu motoare convenționale.
Încă nu există un consens privind cea mai eficientă metodă de stingere a incendiilor la vehiculele electrice. Pompierii experimentează diverse soluții, cum ar fi scufundarea mașinilor în apă, utilizarea spumei sau acoperirea acestora cu pături ignifuge, însă provocările persistă, iar autoritățile se confruntă cu dificultăți în gestionarea acestui tip de incidente. În comparație, un incendiu obișnuit de mașină necesită între 220 și 400 de galoane de apă pentru a fi stins, în timp ce pentru vehiculele electrice sunt necesare până la 6.600 de galoane.
Pe măsură ce utilizarea vehiculelor electrice crește, aceste incidente tragice și provocările legate de siguranța acestora vor continua să pună presiune pe autorități și pe producători pentru a găsi soluții eficiente și sigure.