Tot mai mulți sud-coreeni se îngrijorează în privința siguranței vehiculelor electrice (EV) după o serie de incidente grave, inclusiv incendii în parcări subterane, care au determinat interzicerea acestor mașini în anumite locații. Deși mulți șoferi au fost atrași de costurile reduse de întreținere, recentele accidente au schimbat percepția publică, potrivit unui raport publicat de Channel News Asia.
Citește și: VIDEO: Zeci de TESLA NOI descoperite abandonate pe un câmp deschis din Florida, SUA
Problemele de siguranță aduc îndoieli
Un exemplu elocvent este cel al șoferului de taxi Park Jeong-si-a, care, în urmă cu patru luni, și-a achiziționat un vehicul electric, atras de avantajele financiare. În prezent, Park plătește aproximativ 300 de dolari pe lună pentru întreținere, echivalentul a doar o treime din costurile pe care le avea pentru mașina sa pe motorină. Totuși, în ciuda economiilor evidente, el a mărturisit că este neliniștit atunci când își încarcă mașina în parcarea subterană, din cauza numeroaselor incendii raportate în Coreea de Sud.
Pe 1 august, un incendiu devastator a izbucnit într-un garaj subteran din Incheon, unde un sedan electric Mercedes-Benz, echipat cu o baterie produsă de Farasis Energy, a luat foc. Incendiul a durat peste opt ore și a avariat peste 100 de mașini. Mai mult de 20 de persoane au fost internate după ce au inhalat fum. Cercetările inițiale sugerează că sistemele de sprinklere din parcare nu au funcționat corespunzător, ceea ce a contribuit la agravarea dezastrului.
Creșterea numărului de incidente
Doar câteva zile mai târziu, un Kia EV6 a ars într-o parcare din provincia Chungcheong de Sud, iar stingerea incendiului a durat peste o oră. Aceste incidente sunt doar câteva exemple dintr-un șir de evenimente similare din întreaga țară.
Conform unui raport publicat în februarie de sediul metropolitan de incendii și dezastre din Seul, între 2013 și 2022 au avut loc 1.399 de incendii în parcările subterane din Coreea de Sud, dintre care 43,7% au fost cauzate de vehicule. Mai mult de jumătate dintre aceste incendii au fost atribuite vehiculelor electrice.
Dealerii de mașini electrice întâmpină dificultăți
Dealerii de mașini electrice resimt și ei această schimbare de percepție. Song Su-chan, un dealer de mașini second-hand, a declarat că mulți proprietari încearcă să își vândă vehiculele electrice, dar piața este în impas.
„Avem vehicule electrice pe care le punem pe piață, dar pur și simplu nu se vând. Chiar dacă prețurile scad, cererea nu apare. Odinioară vindeam câteva unități pe zi, dar acum nici măcar una sau două”, a spus Song.
Alți dealeri din Jang-an-dong, cea mai mare piață de mașini second-hand din Seul, au raportat dificultăți similare, ceea ce reflectă o scădere semnificativă a interesului public pentru vehiculele electrice.
Impactul incendiilor asupra percepției publicului
Specialiștii sunt de părere că incidentele recente au schimbat definitiv percepția publicului asupra vehiculelor electrice. Kwon Yong-joo, un expert în design auto și transporturi, a explicat că aceste evenimente au fost un șoc pentru consumatori.
„Înainte, dacă una sau două mașini luau foc, oamenii puteau cumva să accepte acest risc. Dar când un vehicul electric provoacă daune la 160 de mașini, este un șoc imens. Acest lucru îi face pe oameni să se întrebe dacă ar trebui să continue să conducă astfel de vehicule”, a spus Kwon.
În urma acestor incendii, vehiculele electrice au fost interzise în mai multe locații din Coreea de Sud, inclusiv în parcările subterane ale locuințelor, spitale și chiar în locuri de parcare publice din centrul orașului Seul.