Compania aeriană de stat TAROM a lansat un amplu proces de recrutare pentru ocuparea funcțiilor de Director General, Director Comercial, Director Financiar și Director Operațional, urmărind să aducă în echipă profesioniști care să conducă organizația într-o nouă etapă. Această selecție vine într-un moment în care conducerea companiei este caracterizată de interimat frecvent, cu schimbări dese la nivelul managementului de top. Procesul în sine, inițiat în conformitate cu legislația privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, este asistat de Pluri Consultants România SRL, o firmă cunoscută pentru implicarea sa în recrutarea pentru poziții cheie din cadrul companiilor deținute de stat. Recrutarea este structurată în cinci etape riguroase, menite să asigure selectarea unor candidați cu competențe adecvate pentru posturile vizate.
Citește și: O furtună solară uriașă lovit acum Pământul: efecte resimțite inclusiv în România
TAROM a demarat procesul de recrutare pentru ocuparea pozițiilor de top în conducerea companiei
Concret, procesul de selecție a debutat cu deschiderea perioadei de depunere a dosarelor de candidatură, care va dura 30 de zile de la data publicării anunțului de recrutare. Ulterior, în termen de cinci zile de la închiderea acestei perioade, va fi realizată o Listă Lungă, pe baza căreia vor fi evaluate dosarele pentru a se ajunge la o Listă Scurtă în următoarele 5-10 zile. Candidații incluși pe această listă vor avea apoi un termen de 15 zile pentru a depune Declarațiile de Intenție, înainte de a participa la interviurile finale, programate în intervalul de 3-10 zile de la depunerea declarațiilor.
Compania TAROM impune criterii de eligibilitate stricte pentru aceste funcții, dar solicită experiență specifică în industria aeronautică doar pentru postul de Director Operațional. Totuși, pentru pozițiile de Director General și Director Comercial, experiența în domeniul transporturilor aeriene reprezintă un avantaj, dar nu este obligatorie, conform documentelor consultate de BoardingPass. Dosarele trebuie depuse până la data de 23 octombrie 2024, atât în format fizic la registratura TAROM, cât și electronic, prin e-mail.
În prezent, conducerea companiei TAROM este asigurată temporar de Costin Iordache (Director General), Narcis Obeadă (Director Comercial) și Marius Văcăroiu (Director Financiar), însă situația privind ocuparea funcției de Director Operațional rămâne neclară, deoarece informația nu este publicată pe site-ul oficial al companiei. Mandatele persoanelor selectate în urma acestui proces de recrutare vor fi de patru ani, ceea ce ar putea asigura o mai mare stabilitate în conducerea TAROM, care a avut cel puțin 15 directori generali interimari din 2015 până în prezent.
Firma Pluri Consultants România SRL, deținută de Popescu Ioana Mădălina și Popescu Constantin, nu este la primul său proiect de recrutare în sectorul de stat. Pe lângă recrutarea pentru TAROM, compania s-a ocupat și de numirea Consiliului de Administrație al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) și a participat la procese similare pentru aeroportul din Baia Mare. Totodată, firma a mai asistat TAROM în alegerea Consiliului de Administrație, unde, potrivit informațiilor disponibile, au fost numite persoane strâns legate de zona politică, multe dintre ele având mandate interimare în trecut.
Citește și: AVERTISMENT MAJOR: Viiturile și ciclonul Ashley amenință România, autoritățile în alertă maximă
Acest proces de selecție ar putea reprezenta o oportunitate de revitalizare a conducerii TAROM, oferind companiei șansa de a stabiliza o echipă managerială cu o viziune pe termen lung. Totuși, rămâne de văzut în ce măsură acest proces va reuși să evite numirea unor persoane cu legături politice puternice, așa cum s-a întâmplat în alte cazuri recente din sectorul public.
Citiți mai multe pe BoardingPass.