Într-un moment în care românii se pregăteau să sărbătorească tradiționalul Moș Nicolae, Guvernul condus de Marcel Ciolacu adopta o hotărâre de guvern cu implicații masive pentru viitorul țării – „Strategia pe termen lung a României pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră – România Neutră în 2050”. Acest document preconizează schimbări semnificative în domeniul transporturilor, cu impact direct asupra proprietarilor de mașini și a societății în ansamblu.
Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi
Conform Strategiei, obiectivul principal al Guvernului PSD-PNL este de a reduce emisiile de CO2 din transporturi cu 82% față de anul 1990. Această măsură radicală vizează în special proprietarii de mașini personale, impunând o transformare drastică a parcului auto național.
Transformarea parcului auto
Până în anul 2050, Guvernul intenționează să reducă la doar 2% numărul mașinilor pe benzină, eliminându-le complet cele pe motorină. În schimb, cota de piață va include 13% mașini hibrid plug-in, 65% mașini electrice și 20% mașini cu hidrogen. Această schimbare majoră ridică întrebări legate de infrastructură și disponibilitatea tehnică pentru a susține această tranziție rapidă.
Restricții privind utilizarea mașinilor personale
Pe lângă transformarea parcului auto, Guvernul impune restricții severe privind utilizarea mașinilor personale. Un aspect notabil este necesitatea ca mașina personală să aibă un „grad de ocupare” de 1,98 persoane/autovehicul. Aceasta înseamnă că circulația individuală este descurajată, iar posesorii de mașini vor trebui să circule însoțiți.
De asemenea, se impune o limită strictă de 6.500 de kilometri pe an pentru fiecare autoturism. Aceste restricții afectează nu doar confortul personal, ci și mobilitatea și libertatea de mișcare a cetățenilor.
Impactul asupra transportatorilor
Măsurile propuse în Strategie nu vizează doar proprietarii de mașini personale, ci și transportatorii. Un vehicul de transport persoane trebuie să aibă un grad de ocupare de 9,36 persoane, în timp ce un autovehicul de transport marfă trebuie să aibă între 3,2 și 7,3 tone per tonă de marfă transportată. Aceste reguli stricte vor pune presiune asupra industriei de transport și vor avea un impact semnificativ asupra costurilor operaționale.
Controlul digital și privarea de libertate
Strategia propusă introduce un aspect alarmant privind controlul digital asupra mașinilor. Mașinile electrice vor fi complet controlabile de la distanță, iar depășirea limitelor stabilite va duce la oprirea mașinii. Această măsură ridică întrebări legitime legate de intimitatea și libertatea individului, pe fondul unor posibile abuzuri sau conflicte de interese.
Context și justificare
Documentul acuză românii pentru creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră, justificând măsurile drastice prin numărul crescut de autoturisme înmatriculate și vechimea vehiculelor. Însă, este interesant să notăm că România rămâne sub media UE în ceea ce privește această problemă, iar adoptarea unor restricții atât de severe pare să scape de sub controlul realității.
Concluzie: Strategia România Neutră în 2050 impune schimbări radicale care afectează în mod direct cetățenii și industria transporturilor. În contextul unei societăți în continuă schimbare, întrebările privind fezabilitatea, sustenabilitatea și impactul social al acestor măsuri rămân deschise. Este imperativ să se țină cont de opinia și necesitățile populației în elaborarea și implementarea unor politici atât de complexe și restrictive.
Vlad Tepes
16 decembrie 2023 at 16:16
Jos Ciolacu si haita lui de nazisti obedienti si ostili Poporului Roman!
Jos PSD si PNL !
Romexit !
Singura solutie , o noua revolutie !