Primul tren electric achiziționat în România în ultimele patru decenii a fost deja supus reparațiilor, înainte chiar de a intra oficial în circulație, după ce a fost vandalizat cu pietre, conform stirileprotv.ro. Evenimentul a avut loc în zona Periș, în timp ce trenul se întorcea de la Centrul de Testare Făurei, fiind încă în faza de certificare. Grupul de indivizi care a atacat trenul a provocat spargerea geamurilor, ceea ce a impus reparații înainte de finalizarea testelor și punerea în funcțiune a trenului pe rețeaua feroviară națională.
Primul tren electric cumpărat în 40 de ani a intrat în reparații după ce a fost atacat cu pietre înainte de utilizare
Trenul, care face parte dintr-o serie de 37 de unități achiziționate pentru modernizarea transportului feroviar, dispune de facilități moderne, printre care băi echipate la standarde înalte, prize la fiecare rând de scaune, spații dedicate pentru bagaje voluminoase și un sistem inovator de încălzire în pardoseală. Capacitatea trenului este de 350 de locuri, dintre care unul dintre vagoane este destinat pasagerilor de clasa I, oferind un plus de confort.
Pentru a fi aprobat pentru circulație pe rețeaua națională, trenul trebuie să parcurgă un total de 10.000 de kilometri în regim de testare. Deși acest incident a întârziat procedura, autoritățile sunt încrezătoare că trenul va reveni curând pe traseu pentru a-și îndeplini obiectivele. Restul celor 36 de trenuri vor fi livrate până la finalul anului următor, contribuind astfel la modernizarea infrastructurii de transport feroviar din România.