Volkswagen a emis un avertisment semnificativ privind posibila închidere a fabricii Audi din Bruxelles, pe fondul unei scăderi drastice a cererii pentru mașinile electrice de lux. Aceasta ar putea fi prima închidere a unei fabrici Volkswagen de la unitatea din Westmoreland, Alabama, în 1988, relatează businessmagazin.ro.
Citește și: Lovitură dură pentru mașinile electrice în România: Înmatriculările sunt în cădere liberă!
Conform unei surse sindicale citate de Reuters, ultimul director al mărcii VW care a amenințat cu închideri de fabrici în Europa a demisionat la scurt timp după aceste declarații. Aceasta subliniază sensibilitatea și impactul potențial al unor astfel de măsuri în cadrul companiei și industriei auto.
Impactul scăderii cererii de vehicule electrice
Industria auto, inclusiv Volkswagen, se confruntă cu dificultăți majore din cauza unei cereri sub așteptări pentru vehiculele electrice, în ciuda investițiilor substanțiale în capacitățile de producție și dezvoltarea tehnologică. Audi a anunțat anterior că vânzările vor scădea în 2024, în timp ce compania lucrează la lansarea de noi modele și la reducerea costurilor.
Costurile asociate cu găsirea unei utilizări alternative pentru uzina din Bruxelles sau cu închiderea acesteia, alături de alte cheltuieli neplanificate, ar putea ajunge până la 2,6 miliarde de euro (2,8 miliarde de dolari) în anul financiar 2024, potrivit Volkswagen. Acest lucru a determinat compania să își revizuiască previziunile privind randamentul operațional la 6,5-7% de la 7-7,5%. Compania mamă, Porsche SE, a redus de asemenea previziunile privind profitul la 3,5-5,5 miliarde de euro.
Reacția pieței și perspectivele viitoare
Acțiunile Volkswagen și Porsche SE, listate la Frankfurt, au scăzut cu 1,7% și, respectiv, 2,1%, reflectând îngrijorările pieței cu privire la aceste evoluții.
Cererea pentru modelul Audi Q8 e-tron, lansat în 2018, a scăzut semnificativ, iar constructorul auto ia în considerare încetarea completă a producției acestuia, posibil în 2025, conform unei surse apropiate companiei.
Provocările structurale ale fabricii din Bruxelles
Fabrica din Bruxelles, care a produs aproximativ 50.000 de automobile anul trecut, se confruntă cu provocări structurale pe termen lung, inclusiv dificultăți în schimbarea configurației din cauza apropierii de oraș și a costurilor logistice ridicate. Volkswagen va începe un proces de consultare pentru a găsi soluții alternative pentru uzină, care are aproximativ 3.000 de angajați.
Citește și: Adevărul a ieșit la iveală: Mașinile electrice au de trei ori mai multe probleme decât cele convenționale!
Închiderea fabricii din Bruxelles ar reprezenta un moment de cotitură pentru Volkswagen și pentru industria auto europeană, subliniind dificultățile pe care le întâmpină producătorii de vehicule electrice în adaptarea la cerințele pieței și în gestionarea costurilor operaționale.