Fostul deputat PNL Marin Anton a fost eliberat de sub acuzaţia de corupţie şi de o condamnare de cinci ani închisoare, după ce cazul său s-a prescris. Anton, care a ocupat funcţia de secretar de stat în Ministerul Transporturilor în 2009, era acuzat că a acceptat o mită de 5,3 milioane de euro de la un reprezentant al unei companii italiene pentru a facilita atribuirea unui contract pentru noul terminal de la Aeroportul Otopeni. Curtea de Apel Bucureşti a decis încetarea procesului penal împotriva sa pe baza prescripţiei, anulând astfel condamnarea iniţială de la Tribunalul Bucureşti, care includea și confiscarea a peste 22 de milioane de lei.
Fostul deputat PNL Marin Anton scapă de la condamnarea la închisoare după prescrierea acuzaţiilor de corupţie
Potrivit stiripesurse.ro, aceeaşi decizie a fost luată și în cazul lui Mihai Adrian Ionescu, fost director general adjunct și consilier al ministrului Transporturilor, care fusese condamnat la 3 ani închisoare cu suspendare pentru complicitate la luare de mită. Închiderea acestor dosare vine în urma aplicării deciziilor Curţii Constituţionale şi ale Instanţei supreme referitoare la prescripţia faptelor, în ciuda unei hotărâri contrare din partea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene.
Citește și: Lovitură dură pentru pensionari: PNL aplică o nouă taxă pentru o categorie dintre ei!
Marin Anton a fost trimis în judecată de DNA la sfârşitul anului 2017, cu acuzaţii de luare de mită legate de un contract de modernizare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă. Conform DNA, Anton ar fi primit suma 5,3 milioane de euro pentru a aviza documentaţia necesară pentru dezvoltarea și modernizarea aeroportului, facilitând astfel continuarea lucrărilor și finanțarea proiectului. Aceasta includea aprobarea unui act adiţional important la contractul existent, care a fost finalizat prin adoptarea unei hotărâri de guvern.
Citește și: VIDEO: Diana Șoșoacă nu se mai abține! „Rușii au câștigat războiul!” Senatoarea a făcut circ la Brăila
Banii ar fi fost primiţi prin intermediul unei societăţi comerciale controlate de Anton, cu ajutorul lui Ionescu, care a indicat companiei italiene cum să transfere fondurile. Suma achitată reprezenta, oficial, contravaloarea unor lucrări de organizare a şantierului, care, conform procurorilor, nu au fost niciodată efectuate. Această dezvăluire subliniază problemele persistente în gestionarea proiectelor de infrastructură din România și provocările în combaterea corupţiei la nivel înalt.
Mai multe detalii citiți AICI.