Connect with us

Hi, what are you looking for?

Politică

Campania lui Nicușor Dan, zguduită de o nouă anchetă: 5.000 de conturi false TikTok din Turcia ar fi folosite pentru creșterea artificială a vizibilității sale

Foto: Facebook / Angelo Davidescu

Situația din jurul candidatului Nicușor Dan cunoaște noi evoluții tensionate, după ce Comisia Europeană, în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), desfășoară o anchetă care vizează existența a aproximativ 5.000 de conturi false de TikTok. Surse guvernamentale au confirmat, în exclusivitate pentru Gândul, că aceste conturi ar fi fost create în Turcia și ar avea rolul de a amplifica artificial vizibilitatea candidatului independent în rețeaua socială, într-un demers ce ar putea influența percepția publică în pragul alegerilor prezidențiale programate pentru 4 mai 2025.

Citește și: Criză majoră în USR: Elena Lasconi avertizează că „se va alege praful” de partid și acuză colegii că „s-au lăsat seduși de putere”

Potrivit informațiilor transmise, ancheta aflată în desfășurare ar putea avea un impact major asupra candidaturii lui Nicușor Dan, existând posibilitatea ca Biroul Electoral Central (BEC) să decidă asupra viabilității participării sale în cursă, în funcție de rezultatul verificărilor. În această nouă etapă electorală, pare că se repetă un scenariu asemănător celui înregistrat în cazul lui Călin Georgescu, când suspiciunile legate de manipularea online au generat controverse și incertitudini.

Încă din luna martie, în presă au apărut informații privind ascensiunea accelerată a lui Nicușor Dan pe TikTok, după retragerea lui Călin Georgescu. Doru Bușcu a analizat această explozie de vizibilitate în cadrul emisiunii „Ai Aflat! cu Ionuț Cristache”, exprimându-și scepticismul față de autenticitatea fenomenului: „Nu noi am stabilit că e bun unul sau altul, din punct de vedere legal. Asta o stabilesc instituțiile statului. Cifrele alea cred că sunt accelerate de ferme de trolli, de boți. Ar trebui făcută o sesizare și să descindă organele – Marele centru de protecție cibernetică. Dacă este iarăși o operațiune rusească, așa cum se presupune că a fost la Georgescu, deși nu s-a demonstrat complet, dar sunt state europene care susțin că au detectat un amestec. Este greu de crezut că în afara cercului de admiratori urbani, bucureșteni, Nicușor să devină o nouă iubire explozivă a unei părți a electoratului. Faptul că se află în sondaje deasupra unui candidat ca Crin Antonescu susținut de trei partide, așa cum sunt ele, proaste, obosite, poate că cifrele sunt reale, dar ar trebui să existe o explicație – el prin ce a ajuns să devină iubit în Ardeal, Maramureș, în Bacău, unde sunt zone unde cercetările online arată o activitate nefavorabilă. Nu e ceva în regulă acolo?”.

Într-o altă intervenție, de data aceasta în cadrul emisiunii „Marius Tucă Show” transmisă live de Gândul, H.D. Hartmann, profiler, analist și jurnalist, a abordat problema utilizării TikTok-ului ca instrument de campanie electorală. În analiza sa, Hartmann a remarcat prezența masivă a lui Nicușor Dan pe această platformă, atribuindu-i titulatura de „regele TikTok-ului” și avertizând asupra riscurilor pe care le implică: „Eu mai am o problemă, totuși, cu acest TikTok. Eu atrag atenția. La ora actuală, doi dintre cei 11 candidați folosesc TikTok-ul în nebunie. Domnul Nicușor Dan e regele TikTok-ului și domnul Crin Antonescu. A început de câteva zile să crească. El e prințul TikTok-ului”.

În paralel cu aceste suspiciuni privind promovarea online, datele furnizate de Expert Forum relevă că Nicușor Dan conduce în ceea ce privește cheltuielile efectuate pentru campania digitală. În primele trei luni ale anului 2025, candidatul independent a alocat suma de 1,2 milioane de lei pentru promovare, devansându-i pe Crin Antonescu, care a investit 853.000 de lei, și pe reprezentanții AUR și Victor Ponta. În această perioadă, Nicușor Dan a achiziționat 277 de reclame online, față de 194 cumpărate de Crin Antonescu și 101 de Victor Ponta.

Citește și: AUR a sesizat DIICOT împotriva Antena 3, România TV și G4Media pentru difuzarea unor informații false despre un contract de lobby cu o firmă din SUA

Alegerile prezidențiale se vor desfășura în România pe 4 mai 2025, iar, în eventualitatea în care niciun candidat nu va obține majoritatea absolută de 50% plus unu din voturi, un al doilea tur de scrutin este programat pentru data de 18 mai 2025.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te-ar putea interesa și:

Actualitate

Pe măsură ce alegerile prezidențiale din România, programate pentru data de 4 mai 2025, se apropie, rețelele sociale, cu un accent deosebit pe TikTok,...

Justitie

Fostul magistrat Cristi Danileț, cunoscut pentru poziții controversate în spațiul public – printre care celebra afirmație că „pedofilul nu este infractor” – revine cu...

Politică

În plină desfășurare a campaniei pentru alegerile prezidențiale, Nicușor Dan, candidat independent și primar general al Capitalei, se confruntă cu o investigație declanșată de...

Politică

O nouă explozie de acuzații a zguduit scena politică din Capitală, după ce un influencer cu o audiență considerabilă în mediul online a lansat...

Politică

Un nou episod al seriei de dezvăluiri publice inițiate de Vlad Mercori a fost lansat miercuri seara pe platforma YouTube, unde influencerul îl acuză...

Externe

După ce Comisia Europeană a aplicat sancțiuni semnificative pentru încălcarea Legii Piețelor Digitale (DMA), reprezentanții Meta și Apple au răspuns vehement, acuzând autoritățile europene...

Politică

În ciuda unei decizii clare emise de Biroul Electoral Central, care interzice partidelor politice să susțină candidați din afara propriilor formațiuni, Clotilde Armand, fost...

Externe

Autoritățile kenyene au declanșat o investigație de proporții în urma unei anchete jurnalistice care a scos la iveală existența unei presupuse rețele internaționale de...