Într-un incident grav la Colegiul Naţional „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu Mureş, un elev de clasa a VIII-a a fost reţinut de poliţie după ce a manifestat comportament agresiv atât în timpul orelor de curs, cât şi faţă de diriginta sa. Luni dimineaţa, tânărul a creat un conflict în clasă, urcându-se pe un dulap şi făcând gesturi obscene către cadrul didactic, ceea ce a necesitat intervenţia rapidă a poliţiei. După acest incident, elevul a continuat să manifeste un comportament necooperant, fiind necesară imobilizarea lui de către poliţişti şi conducerea la sediul Poliţiei Municipiului Târgu Mureş, unde a fost şi amendat.
Citește și: Profesoară, bătută zdravăn de un elev de 15 ani, după ce a fost prins că fumează canabis la orele de curs
Situaţia a escaladat când, la scurt timp după primul incident, tânărul a agresat fizic diriginta clasei, aplicând lovituri cu pumnii şi picioarele. Acest nou act de violenţă a determinat poliţiştii să îl reţină pe elev pentru o perioadă de 24 de ore în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă, sub acuzaţiile de lovire sau alte violenţe şi tulburarea liniştii publice.
Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Mureş:
Ca urmare a cercetărilor efectuate de către poliţiştii Biroului Siguranţă Şcolară şi în baza probatoriului administrat, faţă de tânărul de 15 ani a fost dispusă măsura preventivă a reţinerii, pentru o perioadă de 24 de ore. Acesta a fost introdus în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Mureş, în vederea executării măsurii. Precizăm faptul că tânărul a fost testat cu privire la posibila prezenţă a substanţelor interzise, rezultatul fiind negativ.
Citește și: Elev de 17 ani, din Hunedoara, prins la școală cu un pistol și muniție, ascunse în bancă
Elevul a fost testat pentru substanţe interzise, rezultatele fiind negative, iar cercetările continuă sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgu Mureş. Incidentul subliniază provocările cu care se confruntă instituţiile de învăţământ în gestionarea comportamentelor dificile şi a violenţei în şcoli, punând în lumină nevoia de măsuri preventive şi de intervenţie rapidă pentru asigurarea unui mediu sigur şi propice educaţiei.