V-ați întrebat vreodată de ce e tot mai puternic curentul ăsta împotriva mielului de Paști și de ce nu împotriva porcului de Crăciun?!
Poate că ar fi timpul să o faceți…
Pentru cei pe care i-a apucat o mare milă de miei, deși în restul anului bagă copane cu două mâini, vouă, dragii și dragile mele trebuie să vă spun câteva lucruri.
Fraților, e cam fariseism să te apuce subit mila de „copiii animalelor” când de Crăciun v-ați înfruptat din porc. E ipocrizie să bocești de milă mielului de Paști, când în restul anului frigi pastramă și întingi în mujdei cu copilul găinii și cu rudele purcelușului și cu mușchiul vițelului.
În ceea ce privește faptul că voi spuneți că Hristos nu a mâncat miel și aduceți drept dovadă Sfânta Scriptură, nu știu cum să vă spun că să nu vă supărați, dar acolo tot despre fariseism este vorba. Nu despre copiii oilor. Acolo este vorba despre obiceiul evreilor care aduceau la Templu spre jertfire miei, cu al căror sânge stropeau altarul, ardeau pe întregul animalele sacrificate drept ofrandă, dar care nu respectau cu adevărat Legea – din acest motiv Hristos le-a spus că nu are nevoie așa ceva, pentru că ce se făcea de fațadă nu avea (și nu are nici acum) valoare în fața Lui Dumnezeu.
Simbolistica jertfirii mielului de Paști în Creștinism este cu totul alta. În Creștinism, simbolul Lui Hristos este mielul care se jertfește pentru noi.
Și nu uitați un lucru: Cina cea de Taină a avut loc de Pesah. Hristos era evreu, Sfinții Apostoli erau evrei. Așadar este logic că Hristos a mâncat și atunci, de Paștile evreiesc, tot ce mâncase întreaga Lui viață: adică exact ce mâncau evreii la acea vreme. Iar de Pesah mâncau miel, azimă și ierburi amare, pentru că sărbătoreau ieșirea din sclavie, cum o fac oamenii de religie mozaică și acum.
Că dacă tot veniți cu Scriptura, puneți tot și nu scoateți din context cuvintele Lui Hristos!
Luați aminte și nu mai denaturați Cuvântul Lui Dumnezeu spre slava voastră și a ideilor voastre:
<< 4. Vai ţie neam păcătos, popor împovărat de nedreptate, soi rău, fii ai pieirii! Ei au părăsit pe Domnul, tăgăduit-au pe Sfântul lui Israel, întorsu-I-au spatele.
5. Pe unde să mai fiţi loviţi voi, cei ce mereu vă răzvrătiţi? Tot capul vă este numai răni şi toată inima slăbănogită.
6. Din creştet până în tălpile picioarelor nu-i nici un loc sănătos; totul este numai plăgi, vânătăi şi răni pline de puroi, necurăţate, nemuiate cu untdelemn şi nelegate.
7. Ţara voastră este pustiită, cetăţile voastre arse cu foc, ţarinile voastre le mănâncă străinii înaintea ochilor voştri, totul este pustiit, ca la nimicirea Sodomei.
8. Sionul ajuns-a ca o colibă într-o vie, ca o covercă într-o bostănărie, ca o cetate împresurată!
9. Dacă Domnul Savaot nu ne-ar fi lăsat o rămăşiţă, am fi ajuns ca Sodoma şi ne-am fi asemănat cu Gomora.
10. Ascultaţi cuvântul Domnului, voi conducători ai Sodomei, luaţi aminte la învăţătura Domnului, voi popor al Gomorei!
11. Ce-mi foloseşte mulţimea jertfelor voastre?, zice Domnul. M-am săturat de arderile de tot cu berbeci şi de grăsimea viţeilor graşi şi nu mai vreau sânge de tauri, de miei şi de ţapi!
12. Când veneaţi să le aduceţi, cine vi le ceruse? Nu mai călcaţi în curtea templului Meu!
13. Nu mai aduceţi daruri zadarnice! Tămâierile Îmi sunt dezgustătoare; lunile noi, zilele de odihnă şi adunările de la sărbători nu le mai pot suferi. Însăşi prăznuirea voastră e nelegiuire!
14. Urăsc lunile noi şi sărbătorile voastre sunt pentru Mine o povară. Ajunge!
15. Când ridicaţi mâinile voastre către Mine, Eu Îmi întorc ochii aiurea, şi când înmulţiţi rugăciunile voastre, nu le ascult. Mâinile voastre sunt pline de sânge; spălaţi-vă, curăţiţi-vă!
16. Nu mai faceţi rău înaintea ochilor Mei. Încetaţi odată!
17. Învăţaţi să faceţi binele, căutaţi dreptatea, ajutaţi pe cel apăsat, faceţi dreptate orfanului, apăraţi pe văduvă!>>
Acum v-ați lămurit că Iisus Hristos nu vorbea despre tăiatul mieilor, ci despre oameni care își îndreptau răutatea asupra altor oameni, deși se pretindeau buni și drepți pentru că posteau și aduceau jerfte, iar că acolo nu este vorba despre fripturi și drob de miel?!
Noi nu tăiem miel se Paști ca jertfă Lui Dumnezeu, cum mulțumesc din vechime evreii eliberarea din sclavia egipteană.
Noi mâncăm miel de Paști în amintirea jertfirii Fiului Lui Dumnezeu pentru noi și pentru a noastră mântuire.
Dacă nu vreți să mâncați miel, să fiți sănătoși! Dar măcar fiți cinstiți cu voi înșivă, nu cu tânguieli în fața lumii, precum fariseii care se manjeau cu cenușă și cu sânge și se umflau în pene, ca să le vadă lumea credința.
Nu vă place carnea de miel, nu vă place ideea – oricare ar fi motivul pentru care nu aveți treabă cu carnea de miel de Paști este strict treaba voastră. Nu vă obligă nimeni să țineți obiceiul.
Dar măcar nu îi judecați pe cei care respectă tradiția creștină, moștenită din strămoși.
Cu parere de rău vă spun ca degeaba e dieta vegetariană pe care o țineți acum, dacă îi condamnați în avans, în plin post, pe cei care nici nu au mâncat încă din mielul pascal!
Nu e nici elegant, nici frumos, nici creștinește – cu atât mai puțin nu e Ortodox.
Mai ales să interpretezi Sfânta Scriptură după cum te taie capul pentru a susține un curent progresist nu e deloc în regulă, e sminteală și feriți-vă de așa judecată!
Noi nu suntem neoprotestanți, nu rastalmăcim Cuvântul ca să ne cadă nouă bine. De o fac ei, treaba lor, noi trebuie să ținem de Ortodoxia noastră, să ne agățăm de ea ca de un colac de salvare. Și nu ne este îngăduit să jucăm la două capete. În Ortodoxie nu există jumătăți de Adevăr. Adevărul, Calea și Viață sunt Unul.
Iar ca să vedeți cât de proști ne cred și cum încearcă să ne manipuleze, e de ajuns să citiți despre „descoperirile marilor oameni de știință” care susțin că Hristos a mâncat de Pesah cartofi și fasole… Pe vremea când nici nu se știa de existența Americilor, locul unde Dumnezeu a rânduit să crească mai întâi cartofii și fasolea.
Și atenție mare, că aceia care vă spun acum să nu mâncați miel pentru că răsucesc (mișelește sau din prostie) cuvintele Scripturii, în curând vă vor spune să nu mai mâncați nici ouă roșii de Paști (în ou e copilul găinii), să nu mai sărbătoriți nici Învierea Domnului.
V-ați întrebat vreodată de ce e tot mai puternic curentul ăsta împotriva mielului de Paști și de ce nu împotriva porcului de Crăciun?! De ce e lupta asta pe simbolul Învierii?!
Citește și: Diana-Maria Brăgaru: „Copilul meu e genial. Stă toată ziua pe telefon. Pe tabletă.”
Vă mai spun o dată: mare băgare de seamă după cine vă luați, că degeaba a rezistat Sfânta Tradiție până acum dacă ne luăm după cei care, „de milă”, vor să salveze planeta de obiectul creației Lui Dumnezeu: oamenii.
Pentru că adevăr vă spun: ei își doresc o planetă cu oi, nu cu oameni care exact pentru că gândesc, cred în Dumnezeu și în Înviere!
Ecaterina
26 martie 2024 at 6:37
„V-ați întrebat vreodată de ce e tot mai puternic curentul ăsta împotriva mielului de Paști și de ce nu împotriva porcului de Crăciun?! De ce e lupta asta pe simbolul Învierii?!” – Această optică reprezintă o diversiune perfidă a celor care nu văd cu ochi buni spiritul jertfelnic al creștinismului fundamentat pe jertfa Mielului, ci caută să îl compromită prin substituiri ca cea a iepurelui, stigmatizat în Vechiul Testament (ca și porcul, de altfel) drept animal impur, iar în credințele populare ca fiind demonic. Porcul de Crăciun NU este atribuit jertfei Domnului nostru Iisus Hristos și nici nu constituie simbolul SUPREM al Paștilor și al Învierii noastre ÎN Hristos, mai precis al eliberării din robia păcatului și a morții prin Învierea LUI Hristos. De Crăciun (sărbătoarea Nașterii Domnului) – cu sau fără porc – nimeni nu poartă în suflet, în faptă și în gând BUCURIA Învierii și nici nu mărturisește Lumina lui Hristos, Cel care a Înviat din morți cu moartea pe moarte călcând. Concluzionând, măsluirea acestui simbol de către omul secularizat are rol să deturneze o simbolistică puternic ancorată mai întâi în credința noastră și abia apoi în istorie, în mentalitate și-n fundamentele biblice. Practic, ne vor morți, nicidecum VII ÎN HRISTOS! Doar cel viu poate să se adreseze lui Hristos și să-I spună: „Fie, Doamne, mila Ta spre mine, precum am nădăjduit și eu întru Tine”. Părintele Savatie Baștovoi spunea: „Prelungiți Paștele cât mai mult! Pentru că Învierea înseamnă triumful celor smeriți și ziua în care ne vom înțelege fără cuvinte, vorbind în limba bucuriei.”