Într-o atmosferă de doliu și tristețe, colegii lui David, băiatul a cărui viață s-a încheiat tragic în clădirea prăbușită a internatului liceului Tamasi Aron, au adunat în fața instituției un mic altar improvizat. David ar fi împlinit 18 ani în ajunul Crăciunului, iar lumânările aprinse au ars în memoria lui întreaga zi. Printre rugăciuni și lacrimi, elevii și profesorii speră și se roagă pentru supraviețuirea colegei lor, Orsolya, aflată acum într-un spital din Târgu Mureș cu leziuni grave la coloana vertebrală.
Prăbușirea Internatului Tamasi Aron: Neglijența și Consecințele Tragediei care Au Șocat Comunitatea
Tragedia a avut loc în clădirea internatului, care urma să fie reabilitată în perioada următoare cu sprijinul Guvernului Ungariei. Cu toate acestea, evenimentul nefericit a scos la iveală o serie de aspecte neglijate legate de starea clădirii.
Citește și: Tragedie în Poliție: Șeful poliției Sadova, mort într-un accident îngrozitor!
Marți, polițiștii criminaliști și inspectori în construcții au sosit la locul tragediei pentru a investiga și a găsi indicii cu privire la cauza prăbușirii. Este evident că întregul proces de reabilitare a fost demarat după ce Arhiepiscopia Romano-Catolică a solicitat Primăriei, în luna mai, un certificat de urbanism. Documentul eliberat a impus și expertizarea tehnică a clădirii, iar aici au început să iasă la iveală neajunsurile.
Deși fonduri erau disponibile pentru evaluarea riscului seismic al clădirii, aceasta nu a fost efectuată. Ligia Deca, ministrul educației, a confirmat că există fonduri disponibile pentru astfel de măsuri de siguranță, iar ignorarea lor a avut consecințe tragice.
Un alt aspect neglijat a fost drenajul apelor pluviale. Clădirea, situată în apropierea unui deal, se confrunta cu probleme grave legate de infiltrarea apei, distrugând zidurile exterioare și chiar inundând cantina. Necesitatea unui sistem de drenaj către canalizarea orașului era evidentă, dar lucrările necesare nu au fost efectuate corespunzător.
Astfel, evenimentele de luni seară, care au șocat întreaga comunitate, aruncă o lumină crudă asupra neajunsurilor sistemului de evaluare și reabilitare a clădirilor școlare. Întrebările acumulate privind siguranța elevilor și a cadrelor didactice subliniază necesitatea unei revizii amănunțite a procedurilor și a standardelor aplicate în domeniul construcțiilor și reabilitării clădirilor școlare.