Connect with us

Hi, what are you looking for?

Actualitate

Pentru a nu pierde din venituri conformând-se reglementarilor privind confidențialitatea datelor personale, Meta ar vrea să taxeze utilizatorii europeni pentru conturi de Instagram și Facebook fără reclame

Propunerea este încercarea Meta de a se strecura în mod profitabil printre regulile stricte privind confidențialitate în Uniunea Europeană, care vor obliga Meta să obțină consimțământul utilizatorilor pentru a le furniza reclame personalizate, targetate, în funcție de profilul de marketing al fiecărui utilizator în parte.

Foto: news-cafe.eu

Forțată să respecte legislația în vigoare care i-ar limite veniturile din publicitate, Meta încearcă să împace și capra, și varza obținând profit. În acest sens, Meta ia în considerare taxarea utilizatorilor europeni care își doresc să acceseze versiuni fără reclame ale conturilor lor de Instagram și Facebook, potrivit unui raport al The Wall Street Journal. Propunerea este încercarea Meta de a se strecura în mod profitabil printre regulile stricte privind confidențialitate în Uniunea Europeană, care vor obliga compania să obțină consimțământul utilizatorilor pentru a le furniza reclame personalizate, targetate, în funcție de profilul de marketing al fiecărui utilizator în parte.

Nu este însă clar dacă autoritățile de reglementare vor considera că propunerea Meta este suficientă, potrivit WSJ. De aceea, acestea ar putea cere companiei să facă o ofertă mai accesibilă ca preț. Meta are în vedere să propună utilizatorilor săi europeni un abonament de circa 14 dolari pe lună pentru versiuni Instagram si Facebook fără reclame, în cazul în care aceștia nu sunt de acord să permită companiei să le folosească profilele de marketing pentru furnizarea implicită de reclame personalizate, potrivit unui raport al The Wall Street Journal. Conturile fără reclame i-ar costa pe utilizatori în jur de 14 dolari pe lună pentru dispozitivele mobile și până la 17 dolari pentru folosirea contului pe desktop.

Analiștii sunt de părere că această mișcare este gândită de Meta în încercarea companiei de a se strecura printre regulile stricte privind confidențialitatea datelor personale în Uniunea Europeană. Reglementarile vor cere Meta să obțină consimțământul utilizatorilor pentru a le furniza reclame personalizate, lucru care, cel mai probabil, ar avea un impact negativ asupra veniturilor din publicitate ale gigantului. Meta discută cu autoritățile de la Bruxelles care reglementeaza concurența digitala, cu autoritățile de reglementare a confidențialității datelor personale din Irlanda, dar și cu alte autorități de reglementare a confidențialității din UE despre propunerea sa, potrivit sursei. Se pare că Meta a numit planul „abonament fără reclame” și ar dori să înceapă să-l lanseze în lunile următoare.

Nu este clar dacă autoritățile de reglementare consideră propunerea Meta drept o soluție suficientă. În acest sens, ele ar putea cere companiei să vină cu o ofertă mai accesibilă ca preț. „Meta crede în valoarea serviciilor gratuite, care sunt susținute de reclame personalizate. Cu toate acestea, continuăm să explorăm mai multe opțiuni pentru a ne asigura că respectăm cerințele de reglementare în evoluție. Nu avem nimic mai mult de comunicat în acest moment”, a declarat marți un purtător de cuvânt al Meta pentru postul CNBC.

Deoarece regulile de confidențialitate nu se aplică în SUA, este puțin probabil ca Meta să introducă abonamente fără publicitate și în Statele Unite.

Totuși, în februarie a.c, CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a anunțat lansarea în viitor a unui serviciu plătit de abonament pentru conturi verificate, numit „Meta Verified”. Contra sumei de 11,99 USD pe lună pentru web și 14,99 USD pe lună pe iOS, utilizatorii de platformelor Meta, Instagram și Facebook, vor putea să-și trimită actul de identitate emis de autoritățile guvernamentale pentru a obține un element care atestă autencitatea contului printr-un element grafic care arată ca o insignă albastră. Zuckerberg a spus că noua facilitate urmărește să crească „autenticitatea și securitatea” pe toate platformele sale. Unii analiști văd însă opțiunea drept o modalitate a Meta de a scoate bani și din piatră-seacă, exploatând dorința oamenilor de a se diferenția de masă.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te-ar putea interesa și:

Actualitate

Polițiștii din Botoșani au intervenit la domiciliul unui bărbat de 29 de ani, în urma unei postări controversate pe rețelele sociale, în care acesta...

Externe

Într-un nou episod care zguduie relațiile dintre marile companii tehnologice și guvernul american, Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, a dezvăluit recent că administrația Biden a...

Monden

Actorul Marius Manole a avut parte de un incident neobișnuit, care a atras atenția publicului, după ce a împărtășit pe rețelele sociale o situație...

Social

Artista Carmen Racolta, cunoscută publicului sub numele de Carmen de la Sălciua, a transmis un mesaj profund emoționant și plin de credință pe rețelele...

Social

Andrei Caramitru, cunoscut pentru opiniile sale tranșante, a postat recent pe Facebook o reflecție asupra unei contradicții pe care o observă în societatea românească,...

Social

Actrița Manuela Hărăbor a făcut o declarație surprinzătoare pe pagina sa de Facebook, criticând dur unele reacții apărute în spațiul public cu privire la...

Social

Actrița Manuela Hărăbor a împărtășit un mesaj profund și emoționant pe rețelele de socializare, în care aduce un omagiu actorului francez Alain Delon. În...

Social

Într-o postare recentă, jurnalistul Paul Gabriel Andrei a criticat dur comportamentul lui Lucian Mîndruță, acuzându-l de ipocrizie în ceea ce privește gestionarea comentariilor pe...