Într-o epocă în care imaginea și prezența mediatică pot eclipsa adesea performanțele sportive, declarațiile recente ale lui Dan Negru pe pagina sa de Facebook stârnesc un interes deosebit. Comentariul său subliniază discrepanța majoră între recompensele financiare primite de Simona Halep, fost număr 1 mondial WTA, comparativ cu cele ale Mariei Sharapova, clasată la acea vreme pe locul 30 WTA, scoțând în evidență diferențele în ceea ce privește valorificarea brandului personal. În timp ce Simona Halep a fost recompensată cu 1,7 milioane de euro de către Nike, Sharapova a beneficiat de un contract de 8,5 milioane de euro, reflectând o cultură a „ambalajului” și a imaginii de brand, unde performanța sportivă nu este singurul factor ce contează. Negru evidențiază, de asemenea, absența Simonei Halep de la evenimente mondiale de anvergură, spre deosebire de alți sportivi de top care și-au marcat prezența în cadrul unor ocazii prestigioase. Această observație pune în discuție importanța și impactul „star quality”-ului în lumea sportului actual, subliniind oportunitățile de creștere pentru brandul personal al sportivilor, dar și pentru imaginea României pe scena internațională.
Citește și: Ora de vară în România: Când vom da ceasurile cu o oră înainte?
Dan Negru:
„Când Simona Halep era nr. 1 WTA, lua de la Nike 1,7 milioane de euro. Sharapova care era atunci nr. 30 WTA, lua tot de la Nike 8,5 milioane de euro ! Despre asta e cultura ambalajului, a brandului.
Simona încă n-o are, “brandul” ei e sub performanțele ei sportive. Revenirea sportivă a Simonei e știrea zilei. Am vazut-o pe Maria Sharapova la Premiile Oscar, pe Ibrahimovici la festivalul San Remo sau pe Djokovic la deschiderea Spherei din Las Vegas alături de U2. Simona,la același nivel de performanță sportivă,a lipsit de la marile evenimente mondiale. Aș vrea să o văd săptămâna viitoare pe Simona la premiile Oscar. Anul trecut, la Oscar,rochia Sharapovei a fost subiect de prima pagină în toată lumea!
Oxford College of Marketing a declarat „star quality” ca fiind plus-valoarea în sportul zilelor noastre. Toți știu lecția, de la Beckham la Federer. „Star Quality” ne lipseste si ca brand de țară si ca brand de personalități.
Pentru că trăim intr-o cultură a ambalajului în care corpul e mai de preț decât sufletul!”