Eurobus Diamond – Ciorogârla, lângă București, se pregătește să devină epicentrul unei revoluții în transportul public din România, devenind gazda primei fabrici de autobuze electrice din țară. BMC Truck&Bus, firma cunoscută anterior pentru construcția de autobuze cu motoare termice, se reinventează pentru a răspunde cererii în creștere a vehiculelor electrice. În prima jumătate a anului viitor, fabrica din Ciorogârla va începe producția de autobuze electrice sub numele de Eurobus Diamond, urmărind să își extindă prezența atât pe piața internă, cât și pe cea externă.
Ceea ce face această inițiativă deosebită este faptul că BMC Truck&Bus va utiliza componente din China în procesul de asamblare. Acest aspect nu doar aduce tehnologie de vârf în fabrica din Ciorogârla, ci și permite reducerea costurilor cu 3-8% față de importul complet din China. Această decizie strategică vine în contextul în care BMC a furnizat deja 500 de autobuze electrice pe piața chineză.
Potrivit economedia.ro, producția locală nu se limitează doar la satisfacerea cererii interne, ci vizează și exportul către piețe regionale, inclusiv Bulgaria, Serbia, Ungaria, dar și țări precum Italia și Spania. Astfel, România se pregătește să devină un jucător important în piața europeană a vehiculelor electrice, aducând beneficii economice semnificative.
Uzina din Ciorogârla are capacitatea inițială de a produce 200 de autobuze electrice pe an, cu posibilitatea de extindere până la 7-800 de unități în funcție de cerere. Această extindere nu doar va satisface cererea tot mai mare pentru vehiculele electrice, ci va contribui și la crearea a 200 de locuri de muncă în prima fază. Odată cu dezvoltarea ulterioară, numărul de angajați ar putea ajunge la 7-800, reprezentând un pas semnificativ în direcția creșterii economice și a ocupării forței de muncă.
Silvia Colacea, directorul executiv al BMC, a subliniat impactul pozitiv al acestui proiect asupra comunității locale: „Noi deținem în Ciorogârla un teren cu o suprafață de 35.000 de metri pătrați, din care actuala unitate de producție, în care am investit 3 milioane de euro, ocupă doar 10.000 de metri pătrați. Mai avem suficient loc pentru a doua facilitate.” Aceasta a adăugat că începerea producției de autobuze electrice va contribui într-o primă fază la crearea a 200 de locuri de muncă, iar odată cu extinderea, numărul de angajați va crește semnificativ.
Într-o declarație ambițioasă, BMC Truck&Bus nu vizează doar producția de autobuze electrice, ci și de vehicule mai mici, inclusiv microbuze electrice. Astfel, acest proiect nu doar transformă industria auto din România, ci și contribuie la consolidarea poziției țării ca lider regional în domeniul vehiculelor electrice.
Pingback: Prima Fabrică de Autobuze Electrice din România – Eurobus